読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

MG909のブログ

日々の呟きだけです(恐らく)

Papa Roach-Last Resort 和訳

 英語歌詞

Cut my life into pieces

This is my last resort

Suffocation, no breathing

Don't give a fuck if I cut my arm bleeding

This is my last resort

 

Cut my life into pieces

This is my last resort

Suffocation, no breathing

Don't give a fuck if I cut my arm bleeding

Do you care if I die bleeding?

 

Would it be wrong, would it be right?

If I took my life tonight

Chances are that I might

Mutilation out of sight

And I'm contemplating suicide

 

'Cause I'm losing my sight, losing my mind

Wish somebody would tell me I'm fine

Losing my sight, losing my mind

Wish somebody would tell me I'm fine

 

I never realized I was spread too thin

'Til it was too late and I was empty within

Hungry, feeding on chaos and living in sin

Downward spiral, where do I begin?

 

It all started when I lost my mother

No love for myself and no love for another

Searching to find a love upon a higher level

Finding nothing but questions and devils

 

'Cause I'm losing my sight, losing my mind

Wish somebody would tell me I'm fine

Losing my sight, losing my mind

Wish somebody would tell me I'm fine

 

Nothing's alright, nothing is fine

 

I'm running and I'm crying

I'm crying

I'm crying

I'm crying

I'm crying

I can't go on living this way

 

Cut my life into pieces

This is my last resort

Suffocation, no breathing

Don't give a fuck if I cut my arm bleeding

 

Would it be wrong, would it be right?

If I took my life tonight

Chances are that I might

Mutilation out of sight

And I'm contemplating suicide

 

'Cause I'm losing my sight, losing my mind

Wish somebody would tell me I'm fine

Losing my sight, losing my mind

Wish somebody would tell me I'm fine

 

Nothing's alright, nothing is fine

 

I'm running and I'm crying

I can't go on living this way

 

Can't go on, living this way

Nothing's alright!

 

日本語訳

人生を切って欠片にする

これが俺の最終手段

窒息し、呼吸も無い

もし俺が腕を切って血を流しても気にするな

 

人生を切って欠片にする

俺は最終手段に達してたんだ

窒息し、呼吸も無い

もし俺が腕を切って血を流しても気にするな

お前はもし俺が血を流して死んでも気にかけてくれるか?

 

間違っているのか 正しくなるのか?

もし今夜俺が自殺したら

希望は俺の力だ

切るのは視えてない

そして俺は自殺を企てる

 

だって視力を失い、正常じゃなくなる

誰か俺が大丈夫だって言ってくれよ

視力を失い、正常じゃなくなる

誰か大丈夫と言ってくれ

 

薄っぺらな広がりは実現しなかった

 それは遅すぎて中身は空っぽだった

空腹、混沌を給餌して罪の中で生きてる

下向きの螺旋、どこから始めるんだ?

 

全ては母を失った時から始まった

自分の為にも他の為にも愛さなかった

愛を探し高いレベルへ行く

見つかったのは質問と悪魔以外なにもない

 

だって視力を失い、正常じゃなくなる

誰か俺が大丈夫だって言ってくれよ

視力を失い、正常じゃなくなる

誰か大丈夫と言ってくれ

 

なにも大丈夫じゃない 何も良くない

 

俺は走って泣いている

俺は泣いている

俺は泣いている

俺は泣いている

俺は泣いている

この道で生きて行けないんだ

 

人生を切って欠片にする

俺は最終手段に達してたんだ

窒息し、呼吸も無い

もし俺が腕を切って血を流しても気にするな

お前はもし俺が血を流して死んでも気にかけてくれるか?

 

 

間違っているのか 正しくなるのか?

もし今夜俺が自殺したら

希望は俺の力だ

切るのは視えてない

そして俺は自殺を企てる

 

 

だって視力を失い、正常じゃなくなる

誰か俺が大丈夫だって言ってくれよ

視力を失い、正常じゃなくなる

誰か大丈夫と言ってくれ

 

なにも大丈夫じゃない 何も良くない

 

俺は走って泣いている

 俺はこの道で生きて行けないんだ

 

生きてけないんだ、この道では、なにも大丈夫じゃない!

 

感想

遅れてすいませんでした