MG909のブログ

日々の呟きだけです(恐らく)

THE STROKES-OBLIVIUS 和訳

英語歌詞

Unchain me

It's not my midnight yet

Act like a fox but think like a sheep

Wall street

Unchain me

Cause this is not my bank's advice

We're gonna  give it back to you, some other day

 

Take off from the runway

Thinking of a sad day

Racing down the highway

Looking at me sideways

 

What side you standing on?

What side you standing on?

What side you standing on?

What side you standing on?

 

Unchain me

It's time

I know the way uptown

Unchain me

I'm waiting for the time

Get you with your pajamas on

 

Take off the runway

Thinking of a sad day

Playing with his new toys

Looking at the sad boys

 

What side you standing on?

What side you standing on?

What side you standing on?

What side you standing on?

 

And we take

What we like from them

And then say

"What do you want from me!"

 

Don't wait so long

Way too long

They wait too long

I can't stay awake too long

You never wait for some

Other generation!

I'll wait somewhere

Alone

Get it in your head

Get out of (my way)

 

What side you standing on?

What side you standing on?

What side you standing on?

What side you standing on?

 

日本語訳

僕とは繋がってない

これはまだ僕の深夜じゃない

狐のように演じているが考えは羊のように

ウォールストリート

僕とは繋がってない

だってこれは僕の銀行の忠告なんだ

僕たちは君のために返すさ、いつか別の日に

 

ランウェイから離陸し

悲しい日に考える

ハイウェイでレースをし

僕を歩道で見つける

 

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

 

僕とは繋がってない

この時間

アップタウンへの道は知ってるよ

僕とは繋がっていない

僕は時間のために待っている

君のパジャマに入っている君を手に入れるんだ

 

ランウェイから離陸し

悲しい日に考える

彼の新しいオモチャと遊び

悲しい男子達を見る

 

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

 

そして僕たちの手にするものは

彼らから何を好きになるのか

そして彼らは言う

僕から何を奪い取るんだ!

 

長く待たないで

道はとても長い

彼らは長く待っている

僕には長く起きている事なんてできない

君は誰の為にも待たない

別の世代へと!

僕はどこかで待っている

一人で

これを君の頭に入れ

(僕の道から)出て行け

 

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

どっち側に君は立っているんだい?

 

感想

遅くなり申し訳ございませんでした